16 Feb 2009

Lebih Besar Dugaan yang Kita Hadapi..Lebih Besar Kejayaan yang Bakal Kita KEcapi...

Ayat dia atas merupakan teori saya semata-mata..
Saya tak sempat pulak nak tengok kalau-kalau ada orang yang dh publish dan uji teori tu...
Mungkin, kalian boleh ceq sendiri...
Persoalannya, Kenapa saya kata begitu?
Dalam hidup ni, kita sering terasa nak mengeluh bila di uji dengan pelbagai dugaan&masalah..
Contoh paling mudah, Bila kita nak usahakan sesuatu, macam-macam masalah pulak yang datang..
so, Adakah kita akan mengeluh atau menyerah kalah?
Tepuk dada, tanya iman.
Bila situasi ni terpaksa saya hadapi, memanglah kadang-kadang tu rasa macam malas je nak teruskan dan alangkah baiknya kalau saya pilih jer jalan yang lebih mudah, kan?
Tapi, tetiba ada suatu perasaan yang menyelinap dalam diri..
takkan baru di uji sikit, dah nak mengalah kot..
Pantang Menyerah Sebelum Berjuang!
Saya katakan pada diri saya,
Lebih Besar Dugaan yang saya Hadapi,
Lebih Besar Kejayaan yang bakal Kita kecapi.
So, Makin besar dugaannya, saya makin bersemangat saya nak teruskan perjuangan
sebab saya tahu dan saya percaya yang di hadapan saya, Kejayaan sedang menanti untuk saya menggenggamnya.
Kejayaan tidak akan pernah datang bergolek.
Percayalah, susah payah itulah yang akan membuahkan kemanisan akhirnya..
Tidak percaya?
Cuba Sendiri..
KIta adalah apa yang kita fikirkan...

1 Comment:

Geekspro said...

Dugaan mengajar kita untuk berjiwa besar..Tiada dugaan yang menimpa melainkan ianya akan di susuli kesenangan...Jiwa yang besar akan melihat dugaan itu seumpama lalat yang hinggap di hidung untuk menghalaunya kita hanya perlu menepisnya...

Post a Comment